loading...
test
zahra بازدید : 154 چهارشنبه 21 خرداد 1399 نظرات (0)

استخر، سونا جکوزی

 

موتورخانه و تهویه برجی را که استخر دارد باید بررسی کرد. بعضی از استخرها با شرایط نکوداشتن ساخته نشده و یا برای نمونه تصفیه‌کننده آب هندی یا چینی دارند که کیفیت استخر را کاهش می‌دهد.

 

آسانسور باربری

 

ساختمان‌های بلند باید سه لغایت چهار آسانسور داشته‌باشند. معمولا ساختمان‌های پنج و شش طبقه دو آسانسور دارند. گرد برای حمل انگیزه ها و احد برای افراد. اسباب‌کشی به برج مانند طبقه نخست نیست که وسایل منزل را روی کول گرفت و بالا برد.

 

تراس

برج همانند آپارتمان چهار طبقه نیست که نداشتن تراس را با پشت‌بام بتوان جبران کرد. اندازه ایوان به متراژ برج وابستگی دارد؛ اگر واحدی زیر ۱۰۰ متر باشد، اندازه‌ای که یک بند رخت‌ در آن جا بگیرد کافی است ولی خانه‌ای با متراژ ۳۰۰ متری باید تراسی داشته‌باشد که در آن یک میز و صندلی جا شود.

 

لابی

 

مشتری‌ها هنگام خرید برج نخست از هر چیز به لابی آن دقت می‌کنند. بعضی از برج‌سازان برای لابی سقف ۶ متر را می‌پسند لغایت آن را مجلل‌تر کنند. اما چیزی که لابی را با اهمیت می‌کند حضور لابی‌من یا نگهبان لابی برای افزایش امنیت ساختمان به شکل ۲۴ ساعته است.

 

تعداد واحدها

 

بعضی از برج‌ها شدنی است حائز ۳۰ واحد باشند و برخی دیگر ۱۰۰ واحد. دسته‌ای از مجتمع‌های ساختمانی هم دارای چند بلوک برج هستند. برای این موضوع باید ببینید که ساختمان با چه جمعیت سکنه‌ای را ترجیح می‌دهید؟

 

پنت هاوس

 

پنت‌هاوس اوج هنر یک برج‌ساز است. مساحت پنت‌هاوس معمولا به خاطر حیاطی که دارد کمتر از واحدهای تحتانی است.  متراژ پنت هاوس باید بدون در عقیده دریافت تراس از ۲۰۰ متر آغاز شود و پنت‌هاوسی که کمتر از این متراژ یا تراس آن حقیر باشد تنها نام پنت‌هاوس را یدک می‌کشد.

 

شارژ

 

«آیا از پس شرایط شارژ بر می‌آیم؟» این سوالی است که باید قبل از حیات کردن در برج به آن اندیشه کنید. شارژ برج «ماتیارزیدنس» در تهران ماهانه به یک میلیون و سیصد هزار تومان می‌رسد و این برای مشتریان یک فاکتور مهم است.

 

 

 

برند سازنده و طراح

 

نام سازنده برج برندی کارساز در افزایش بها است. اگر در کار خرید و فروش این آسمان‌خراش‌ها در طهران باشید حتما نام «دکتر کاووسی» یا آقای «مهندس شکیبا» را شنیده‌اید. در ضمن نام طراح نمای داخلی نیز برای بعضی اهمیت دارد. «غلامپور»، «نیکبخت» و «فرزاد دلیری» از طراحان معروفی هستند که با سرمایه‌گذارهای گم‌نام هم مشارکت نمی‌کنند.

 

مقاومت در برابر باد

 

برج‌ها به انگیزه ارتفاع بلندشان باید دربرابر باد تغییر ناپذیر باشند. هر منطقه یک ضریب باد و زلزله دارد که این ضریب تجربی به دست آمده‌است. برج‌ها از پیش با رعایت این نکته پروانه ساخت گرفته‌‌اند. برج باید در ضمن حائز پله اضطراری و راهروهای جانبی انتها به آن باشد. دسترسی به این پله‌ها معمولا با خطی قرمز مشخص شده‌است.

امکانات مدرن

مدرن‌ترین امکانات ساختمانی را این ایام می‌شود در برج‌ها پیدا کرد. خانه‌هایی که فرقشان با یک هتل بسیار نیست. داشتن لابی، مجموعه ورزشی، نگهبان، رستوران، سالن اجتماعات، فضای بازی کودکان، مهد کودک، استخر و سونا، شوتینگ زباله، آسانسور باربر… زندگی امن‌تر و راحت‌تری برای ساکنان برج‌های لوکس فراهم می‌کند.

 

علاوه بر این، وجود این امکانات در محل زندگی، باعث صرفه‌جویی در زمان نیز می‌شود. دغدغه‌هایی مشابه ترافیک، هدر رفتن وقت، اجتناب مسیر و… برای ساکنان برج‌ها هستی ندارد. در بعضی برج‌ها این امکانات به چهره رایگان برای ساکنان فراهم شده است و در بعضی دیگر خرج جداگانه بابت این امکانات دریافت می‌شود.

 

ایمنی بالا

از سایر مزایای برج‌ها، رعایت اغلب اصول ایمنی در ساخت آن‌ها است. اغلب برج‌ها‌ و مجتمع‌های مسکونی بزرگ به امکاناتی نظیر ردیاب دود، سیستم اعلام حریق، سیستم اطفاء حریق، برق اضطراری، پمپ آب، منبع آب اضطراری، سیستم تلفن داخلی، موتورخانه، آیفون تصویری با سیستم کدینگ، درب ضد دزدی و.. مجهز هستند؛ فلذا در چهره بروز اتفاقاتی مانند آتش‌سوزی، قطعی برق، قطعی آب و… مشکلی برای ساکنان قبل نخواهد آمد.

 

از طرف دیگر اغلب برج‌های مدرن، خیلی اصولی ساخته شده‌اند و در روبرو زمین لرزه مقاوم هستند. عموما در ساخت این برج‌ها از مصالح و تجهیزات مرغوب مطابق با استانداردهای بین‌المللی بهره‌گیری شده است.

 

امنیت کلی ساختمان

مجتمع‌های مسکونی حائز قوانین و ضوابط خاصی هستند که رعایت کردن آن‌ها می‌تواند امنیت بقیه ساکنین را تضمین کند. اکثر برج‌ها حائز لابی هستند و لابی‌من حراست بیست‌و‌چهار ساعته از برج را بر عهده دارد. در بسیاری از برج‌ها ورود و برونرفت کسان غریبه و میهمان‌‌ها ثبت و رسیدگی می‌شود. از امکانات دیگر برج‌ها هستی دوربین‌های کنترل در راهروها و آسانسورها است که امنیت ساکنین را افزایش می‌دهد.

 

منظره عالی

افرادی که در طبقات بالای برج زندگی می‌کنند از حیث وسیع با چشم‌انداز پسندیده برخوردارهستند. این آپارتمان‌ها از لحاظ نورگیری بسیار عالی هستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 294
  • بازدید کلی : 1,290