loading...
test
zahra بازدید : 23 چهارشنبه 21 خرداد 1399 نظرات (0)

چه بنیادی را باید در دیزاین منزل ام رعایت کنم؟ طراحان داخلی از چه نکات مهمی در دکوراسیون خانه ها استفاده می کنند؟ در دکور خانه های شیک و زیبا چه موارد اصولی رعایت شده است؟ ...

 

مطمئنا شما هم مثل من در ذهنتان بارها سوالات بالا برپایی شده است و به تعقیب پاسخ مناسبی برای آن ها می گردید. به راستی دغدغه این که چگونه منزل ای با دکوراسیون زیبا و بنیادین داشته باشیم، کل ما را کنجکاو کرده است الی بدانیم طراحان داخلی از چه اصول و نکاتی در کارهایشان بهره‌گیری می کنند.

 

بنابراین در این مطلب تصمیم گرفته ام برای پاسخ به این سوالات، 8 اصل و نکات دکوراسیون داخلی مهم که دکوراتورهای حرفه ای برای طراحی خانه ها استفاده می کنند را به شما عزیزان شناسایی کنم لغایت بتوانید همانند آن ها خانتان را شیک و بنیادی دیزاین کنید.

 

نکات دکوراسیون داخلی

 

از چه اصول و نکات مهمی در دکوراسیون داخلی منزلمان کاربرد کنیم؟

1. پیش از احساس هر نکته ای، با عناصر اصلی دکوارسیون داخلی آشنا شوید!

فضا، خط، شکل، نور، رنگ، بافت و الگو، عناصر اصلی تشکیل دهنده طراحی داخلی هستند که هر کدام متعلق به ها بر جلوه بخشی که قصد دکوراسیون آن را دارید، کارایی به سزایی می گذارند. بنابراین در پیوستگی به صورت اختصار این عناصر را به شما عزیزان معرفی می کنم تا اغلب با آن ها آشنا شوید:

 

- فضا: این عنصر همان بخشی است که انگیزه ها و اثاثیه را در آن چیدمان می کنید. پروا داشته باشید، به بخشی که هیچ وسیله ای در آن پیمان ندارد، فضای منفی و به بخشی که در آن وسیله چیده شده است، فضای مثبت می گویند.

 

- خط: خط شکل را به هستی می آورد و در طراحی داخلی به سه بخش افقی، عمودی و مورب دسته می شود.

 

- شکل: همانگونه که در بالا اشاره کردم، شکل از ترکیب چند خط مختلف به هستی می آید و به دو نوع هندسی و ارگانیک بخش بندی می شود.

 

- نور: این عنصر چه طبیعی و چه غیر طبیعی باشد، برای بهتر و زیباتر دیده شدن هر عنصر دیگری در دکوراسیون، لازم و ضروری است که باید حتما از آن به درستی کاربرد کنید.

 

- رنگ: رنگ ها یگانه از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر زیبایی هر فضایی می باشند.

 

- بافت: باید بدانید به این که یک سطح به چه صورتی دیده و لمس می شود، بافت می گویند. در واقع این عنصر به فضای درونی جذابیت و عمق می دهد و به دو تقسیم بافت بصری و راستین دسته می شود. برای مثال در طراحی درونی اتاق خواب زیر، بافت سنگی در دیوار آن به شغل رفته است.

 

طراحی و دکوراسیون درونی اطاق خواب شیک و ساده ای که از بافت سنگی به عنوان دیوار تاکیدی در آن استفاده شده است

 

- الگو: مدل (اروپایی) احد از عناصر دیگری است که در ساحل رنگ ها، جلوه زیبایی به دکوراسیون خانتان می بخشند.

 

دکوراسیون درونی اتاق خواب با کاغذ دیواری مشکی و اریکه فلزی سایبان دار که از الگوهای آناناس روی حصار آن بهره‌گیری شده است

 

2. به کارگیری نقطه کانونی را در طراحی داخلی منزلتان، فراموش نکنید! 

نکات دکوراسیون داخلی: استفاده از نقطه کانونی را در طراحی داخلی منزلتان، فراموش نکنید!

 

از عقیده طراحان داخلی همگی وسایل و اجزایی که در دکوراسیون یک تقسیم به کار می برید، نباید اهمیت تساوی داشته باشند لغایت محیطِ یکسان و خسته کننده ای برپایی نشود. پس یک تقسیم را به عنوان نقطه کانونی باید برگزیدن کنید و باقی وسایل را به گونه ای بعید آن بچینید الی پروا هر شخصی را نخست به خود جلب کند.

 

نکته 1: به طور طبیعی شومینه و یا پنجره ای با منظره زیبا، گزینه مناسبی برای نقطه کانونی در فضای درونی هستند. ولی اگر فضای مد نظر شما این دو عنصر را ندارد، بهتر است تلویزیون را در نشیمن و بست را در اطاق خواب به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید.

 

نکته 2: همانگونه که در عکس ها زیر می بینید، وسایل و اثاثیه دیگر را باید به گونه ای چیدمان کنید تا نقطه کانونی در محور مرکزی آن ها قرار بگیرد.

 

دکوراسیون نشیمن لوکس و شیکی که نقطه کانونی آن در محور مرکزی محل قرار گیری مبل های چسترفیلد و آباژورهای رومیزی پیمان گرفته است

 

طراحی درونی اتاق خواب شیک با حصار تاکیدی کاغذ دیواری شده که اریکه دونفره پارچه ای آن در محور مرکزی اطاق پیمان داده شده است

 

نکته 3: برای جلوه دادن و پافشاری بیشتر به نقطه کانونی، از رنگ ها، بافت ها و الگوهای قشنگ و جذاب در اطراف آن کاربرد کنید لغایت به نکوداشتن توجه را به خویش جلب کند. برای مثال می توانید مشابه اطاق نشیمن مدرن زیر، رنگ یا بافت متفاوت و خاصی را برای دیزاین دیوار پشت تلویزیون به کار ببرید.

 

دکوراسیون داخلی نشیمن مدرن و کوچکی که برای تاکید به نقطه کانونی آن، حصار پشت تلویزیون را به رنگ مشکی نقاشی کرده اند

 

3. تعادل را در برگزیدن و چیدمان وسایل فضای داخلی منزلتان، رعایت کنید! 

نکات دکوراسیون داخلی: تعادل را در گزینش و چیدمان وسایل فضای داخلی منزلتان رعایت کنید!

 

تعادل گرد از بایدهای طراحی درونی است که درک اطلاعات محیط را برایمان آسان و بدون زحمت می کند تا در آن حس تسکین داشته باشیم. پس در قدم بعدی، تعادل را باید در چیدمان اثاثیه و مبلمان و انتخاب رنگ، بافت و شکل با یکتا از سه روشی که در پیوستگی معرفی کرده ام، رعایت کنید: 

 

- ایجاد تعادل متقارن:

ایجاد ترازمندی متقارن در مکان بسیار راحت است که اغلب آن را در پیرامون های رسمی و کلاسیک مشاهده می کنیم. برای این شغل باید نقطه کانونی را به عنوان محور تقارن در عقیده بگیرید و مشابه اتاق پذیرایی زیر، وسایل را در اندازه، شکل، بافت و رنگ کاملا یکسان، در دو طرف آن محور قرار دهید. 

 

دکوراسیون داخلی اطاق پذیرایی کلاسیک و لوکس با مبل، دیوار و پرده های کرم که در آن تعادل متقارن برپایی شده است

 

توجه داشته باشید که ترازمندی متقارن برای افرادی که عاشق نظم و انضباط هستند، بسیار مناسب است. اما اگر جزو این بخش افراد نیستید، این نوع ترازمندی به مرور سررسید برایتان خسته کننده خواهد شد و جذابیتش را از دست می دهد. 

 

- ایجاد ترازمندی نامتقارن:

باید بدانید که نسبت به حالت قبل، تعادل نامتقارن از جذابیت و پیچیدگی بیشتری برخوردار است. در واقع در این گونه ترازمندی به جای بهره‌گیری عناصر کاملا مشابه، باید وزن بصری تساوی در دو طرف محور تقارن ایجاد کنید. برای درک بهتر مفهوم وزن بصری به نمونه های ذیل توجه کنید:

 

- برای برپایی ترازمندی نامتقارن و وزن بصری مساوی در سالن پذیرایی زیر، از دو مبل کوچک در یک سمت و از یک مبل بزرگ در سمت سایر استفاده شده است.

 

طراحی داخلی سالن پذیرایی کلاسیک و شیک با یک مبل دونفره بزرگ و دو مبل تک نفره که در آن ترازمندی نامتقارن ایجاد شده است

 

- برای برپایی ترازمندی و وزن بصری یکسان در رنگ ویس کمد دیواری اطاق خوابی که در تصویر ذیل نگریستن می کنید، پرده ای به رنگ روشن در طرف روبرو نصب شده است.

 

دکوارسیون اطاق خواب نوین و ساده با بست پارچه ای خاکستری که از تعادل نامتقارن در رنگ های ویس و صریح در آن استفاده شده است

 

- همچنین در اتاق خواب زیر، در سمت مقابلی که قاب عکس های مستطیل شکل پیمان دارد، از گلدان استوانه ای و یکی کاربرد شده است تا تعادل و وزن بصری مساوی در شکل وسایل نیز حفظ شود. 

 

طراحی داخلی اطاق خواب نوین با اریکه پارچه ای قهوه ای که از تعادل نامتقارن در شکل های مستطیلی و یکتا در آن کاربرد شده است

 

پس با پروا به توضیحات بالا نقطه کانونی را به عنوان محور تقارن در نظر بگیرید و در دو طرف آن وسایل را به نحوی گزینش کنید که وزن بصری آن ها با یکدیگر مساوی شوند.

 

نکته 1: طراحان داخلی رهنمود می کنند که یک یا دو عنصر را با رعایت ترازمندی متقارن و باقی عناصر را به طریق ترازمندی نامتقارن در طراحی داخلی منزلتان به کار ببرید.

 

نکته 2: به یاد داشته باشید که ترازمندی را در فضاهای مثبت و منفی نیز باید رعایت کنید. در این حالت اگر در سمتی وسایل زیادی چیده شده است، برای رعایت تعادل در سمت دیگر، باید بخشی از محیط‌ را خالی بگذارید. 

 

- ترازمندی شعاعی:

در این گونه تعادل، نقطه کانونی را در مرکز باید قرار دهید و باقی وسایل و اثاثیه به بعید آن بچینید. همانگونه که در تصاویر ذیل می بینید، تعادل شعاعی را اغلب در اطاق های ناهار خوری و برخی از نشیمن ها می تاب استفاده کرد که فضای خودمانی بیشتری نسبت به شیوه های بالا برپایی می کند.

 

طراحی و دکوراسیون اتاق ناهار خوری با لوستر شاخه ای که از ترازمندی شعاعی برای چیدمان صندلی و میز در آن استفاده شده است

 

دکوراسیون اتاق نشیمن با تعادل شعاعی و شومینه سنگی که بعید میز جلو مبلی آن مبل دایره ای ویس چیده شده است

 

4. در طراحی داخلی خانتان ریتم به هستی آورید! 

نکات دکوراسیون داخلی: در طراحی درونی خانتان ریتم به هستی آورید!

 

یکی از نکات جالب در مورد مغز انسان این است که مغز میل دارد اطلاعات محیطی که در آن پیمان دارد را به ابتدایی ترین شکل ممکن پردازش کند. در واقع هر چه ما با استفاده از ترفندهایی این فرآیند را برای مغزمان راحت تر کنیم، حس خوشایند و بهتری نسبت به طراحی داخلی آن محیط خواهیم داشت.

 

با پروا به توضیحات بالا، دکوراتورها پیشنهاد می کنند که در محیط‌ ریتم ایجاد کنید تا باعث شود که چشم در سرتاسر آن حرکت کند و اطلاعات را به آسانی و به سرعت گرفتن و پردازش کند. باید بدانید که ریتم با تکرار عناصر در فضا، اجزای آن را به یکدیگر پیوند می دهد و به آن جلوه جذاب و پویایی می دهد.

 

پس برای به وجود آوردن ریتم از یک یا دو روشی که در پیوستگی معرفی کرده ام، در دکوراسیون خانتان بهره‌گیری کنید: 

 

- تکرار:

تکرار یک عنصر مانند شکل، رنگ، مدل (اروپایی) و بافت ساده ترین طریق برای برپایی ریتم در طراحی داخلی است. برای این پیشه می توانید یک مدل (اروپایی) را در کاغذ دیواری یا پارچه و یا یک رنگ و شکل را در چندین بخش از فضا تکرار کنید. همان طور که در تصویر ذیل می بینید، تکرار برآمدگی و تورفتگی حصار پشت تخت، در فضای درونی اتاق خواب ریتم به وجود آورده است.

 

طراحی داخلی اطاق خواب مدرن و ساده با دیوارهای طوسی رنگ که با به کارگیری تکرار در آن ریتم ایجاد شده است

 

البته شما می توانید با نصب چندین قاب عکس هم اندازه نیز به آسانی در فضای مد نظرتان ریتم برپایی کنید. 

 

دکوراسیون اطاق نشیمن کلاسیک که برای برپایی ریتم در آن چندین قاب عکس هم اندازه روی دیوار آن نصب شده است

 

- توالی:

راه دیگری که برای ایجاد ریتم می توانم معرفی کنم، به شغل بردن توالی در دکوراسیون خانتان است. برای این شغل باید ارزش یک عنصر را با توجه به ماهیتی که دارد، کاهش یا افزایش دهید. برای نمونه اگر عنصر مد نظرتان گلدان یا آویز است، چندین گلدان و آویز کوتاه و بلند را در کنار هم پیمان دهید.

 

دکوراسیون داخلی راهرو ورودی که از چندین گلدان کوتاه و بلند برای برپایی ریتم در آن بهره‌گیری شده است

 

طراحی درونی طباخ خانه مدرن با دیوارهای آجری که از چندین آویز کوتاهی و بلند برای به هستی آوردن ریتم در آن بهره‌گیری شده است

 

همچنین می توانید مشابه تصویر زیر، ریتم را با به پیشه بردن سایه های صریح و طایفه یک رنگ خاص در کناره هم به هستی آورید. 

 

دکوراسیون اتاق خواب شیک و قشنگ که از رنگ خاکستری در سایه های روشن و طایفه برای نقاشی بارو و برپایی ریتم در آن بهره‌گیری شده است

 

- انتقال:

انتقال ایجاد یک جریان پیوستگی و بی وقفه است که باعث برپایی ریتم می شود. ساده ترین طریق برای این شغل به کارگیری خطوط منحنی و بهم پیوستگی در طراحی داخلی است که نمونه آن را در طراحی سقف خانه ذیل تماشا می کنید. 

 

طراحی داخلی خانه شیک و مدرن که از کناف سقف  و نور پنهان برای ایجاد ریتم در آن استفاده شده است

 

- تضاد:

روش دیگری که طراحان درونی برای برپایی ریتم بهره‌گیری می کنند، به کارگیری تضاد است. در این حالت از دو عنصر کاملا متضاد مثل رنگ سفید و سیاه و یا شکل دایره و چهارگوش را در کنار هم باید استفاده کنید.

 

5. هارمونی در منزلتان برپایی کنید!

نکات مهم دکوراسیون داخلی: هارمونی در منزلتان برپایی کنید!

 

یکی از ویژگی های مهمی که در انسان حس خوشایند و آرامش بخشی برپایی می کند، هماهنگی و وحدت بین اجزای به پیشه رفته در طراحی فضای درونی خانه است. به راستی شما با هستی عناصر مختلف و متنوع در دکوراسیون، آن ها را باید به گونه ای گزینش کنید که در شکل، رنگ، جنس یا بافت آن ها هماهنگی و هارمونی هستی داشته باشد لغایت هماهنگی در آن محیط‌ به وجود آید.

 

بنابراین هارمونی را با استفاده تکرار رنگ، شکل، جنس یا بافت مشابه در عناصری که از عقیده ماهیتی با یکدیگر تفاوت دارند، برپایی کنید تا یک فضای هماهنگ و همبسته داشته باشید.

 

برای مثال طراح داخلی در نشیمن زیر، با قرار دادن تابلویی که شامل تمام رنگ های کوسن ها، پتو، گلدان و صندلی عثمانی می شود، در آن هارمونی ایجاد کرده است.

 

دکوراسیون اتاق نشیمن کلاسیک که برای ایجاد هارمونی، رنگ های کوسن و صندلی عثمانی در تابلو دیواری آن به پیشه رفته است

 

البته در سالن پذیرایی ذیل علاوه بر رنگ ها، هارمونی در خطوط منحنی و متریال چوب نیز دیده می شود. 

 

دکوراسیون سالن پذیرایی با مبل سفید و کوسن زرد که برای ایجاد هارمونی خطوط منحنی و متریال های چوبی در آن تکرار شده است

 

نکته 1: توجه داشته باشید که در برپایی هارمونی نیز باید تعادل را رعایت کنید الی جلوه ای یکنواخت و کسل کننده به وجود نیاید. پس در ساحل هارمونی از تنوع و تفاوت نیز کاربرد کنید الی به فضای مد نظرتان جذابیت دهید.

 

نکته 2: طراحان درونی از هارمونی برای تمام تقسیم های مختلف منزل نیز استفاده می کنند. برای نمونه یک کفپوش را در تمام تمام تقسیم های خانه نصب می کنند و آن ها را به یک سبک، دکوراسیون می کنند.

 

6. در گزینش اندازه عناصر طراحی داخلی منزلتان، تناسب را رعایت کنید!

تکات دکوراسیون داخلی: در انتخاب اندازه عناصر طراحی داخلی منزلتان، تناسب را رعایت کنید!

 

مطمئنا یگانه از معیارهای زیبایی در دکوراسیون فضای داخلی، رعایت تناسب در اندازه عناصر به پیشه رفته در آن است. با این تعریف بهتر است از مبلمان و اثاثیه بزرگ در اتاق کوچک و از مبلمان و اثاثیه حقیر در فضای کبیر کاربرد نکنید لغایت تناسب را در اندازه آن ها رعایت کرده باشید.

 

نکته 1: توجه داشته باشید که طراحان داخلی، ابتدا تناسب را در اندازه اطاق و اندازه کبیر ترین اثاثیه، همانند مبل یا بست خواب، رعایت می کنند و سپس اندازه وسایل سایر را متناسب با اندازه آن وسیله بزرگ تعیین می کنند. برای نمونه به طور معمول طول میز جلو مبلی را دو سوم درازا مبل انتخاب می کنند و با پروا به بلندی تقسیم مبل، میز ساحل آن را هم اندازه و یا کمی کوتاهی تر متعلق به می خرند.

 

طراحی بنیادی اطاق نشیمن که اندازه میز جلو مبلی آن متناسب با اندازه مبل است

 

نکته 2: پروا داشته باشید که تناسب به اندازه طرح و نقش ها نیز مربوط می شود. برای نمونه بهتر است در فضا و اطاق حقیر از طرح و نقش های دُرشت و در اتاق کبیر از طرح و نقش های ریز، استفاده نکنید.

 

7. فضای درونی منزلتان را به چهره اصولی نورپردازی کنید! 

نکات دکوراسیون داخلی: فضای داخلی منزلتان را به صورت بنیادی نورپردازی کنید!

 

یکی از موارد مهم دیگری که در دکوراسیون درونی منزلتان بسیار باید به آن اهمیت دهید، نورپردازی بنیادی آن است لغایت علاوه بر ایجاد محیط زیبا، بتوانید همگی کار و جنبش هایتان را در آن سهولت و بدون زحمت انجام دهید. به راستی برای این کار باید در فضای مد نظرتان سه لایه نور محیطی، وظیفه ای و تاکیدی را اجرا کنید که در پیوستگی به صورت کم آن ها را شناسایی می کنم:

 

- برپایی روشنایی محیطی:

نور محیطی همان روشنایی عمومی است که روشنایی مناسب جهت رفت و آمد و کارهای روزمره را برایتان فراهم می کند که معمولا آن را می توانید با لوستر، چراغ های سقفی و یا آباژورهای پایه بلند تامین کنید. 

 

- برپایی نور وظیفه ای:

نورپردازی وظیفه ای جدا از روشنایی محیطی، باید میزان نور پسندیده جهت سپریدن کار و جنبش های خاص مانند مطالعه و کار کردن در خانتان را برای شما فراهم کند. پس اگر در اتاق خواب یا نشیمن مطالعه می کنید و یا بخشی از خانتان را برای کار کردن گزین کردن دیتا اید، باید آن را به چهره مجزا با به کارگیری آباژورهای رومیزی و یا بارو کوب ها نورپردازی کنید لغایت به راحتی فعالیتتان انجام شود. 

 

طراحی درونی اتاق خواب لوکس و کلاسیک با تخت پارچه ای که از آباژورهای رومیزی برای نورپردازی وظیفه ای آن استفاده شده است

 

- برپایی نور تاکیدی:

توجه داشته باشید که دکوراتورهای حرفه ای برای دو چندان کردن زیبایی بعضی از عناصر دکوری، از روشنایی تاکیدی بهره‌گیری می کنند. در این حالت باید عنصر دکوری و زیبا مانند کناف سقف و یا تابلو دکوری را برگزیدن کنید و از روشنایی مخفی و یا چراغ های دیواری برای نورپردازی آن ها کاربرد کنید.

 

دکوراسیون اطاق خواب شیک و لوکس که از نور تاکیدی و مخفی در کناف سقف آن کاربرد شده است

 

مطلب مرتبط: آموزش نحوه درست نورپردازی اطاق خواب

 

8. رنگ های دکوراسیون منزلتان را بر پای بست، روانشناسی رنگ ها برگزیدن کنید! 

نکات دکوراسیون داخلی: رنگ های دکوراسیون منزلتان را بر بنیاد روانشناسی رنگ ها انتخاب کنید!

 

به عنوان پسینیان ریشه-بن-بیخ و نکته مهم در طراحی داخلی، به شما عزیزان توصیه می کنم که از روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید. پروا داشته باشید که رنگ ها علاوه بر زیبایی، بر حس و حالتان در آن پیرامون نیز نشانه می گذارند، بعد با در نظر اخذ نشان هر یک متعلق به ها و استعمال فضایی که هدف دکوراسیونش را دارید، باید آگاهانه انتخابشان کنید: 

 

- رنگ های خنثی:

رنگ های خنثی همانند رنگ سفید، خاکستری، قهوه ای، بژ و کرم، رنگ های ساده و تسکین بخشی هستند که معمولا از آن ها به عنوان رنگ غالب در اطاق نشیمن و پذیرایی و اتاق خواب کاربرد می شود. پروا داشته باشید که این نوع رنگ ها، زمینه زیاد مناسبی برای بهره‌گیری دکوریجات و وسایل با رنگ و نقش های جذاب و جسورانه می باشند. 

 

دکوراسیون داخلی نشیمن با رنگ غالب خنثی سفید که از رنگ های جسورانه و جذاب در دکوریجات و وسایل آن کاربرد شده است

 

مطلب مرتبط: معرفی 2 معیار مهم در انتخاب رنگ اطاق نشیمن

 

- رنگ های سرد:

رنگ های سرد شامل رنگ های آبی، سبز و بنفش می باشند که اثر تسکین بخششان، آن ها را تبدیل به گزینه مناسبی برای دیوارهای اتاق خواب می کند. ولی باید بدانید بهره‌گیری بیش از حد از این رنگ ها شدنی است باعث حس افسردگی شود، بنابراین برای برپایی ترازمندی در کناره آن ها از دکوریجاتی با رنگ های گرم استفاده کنید.

 

برای نمونه در اتاق کودک پایین برای ایجاد ترازمندی در رنگ آبی پاستِلی دیوارها، از رنگ صورتی در دیگر وسایل کاربرد شده است.

 

دکوراسیون درونی اطاق کودک و نوجوان با رنگ غالب سرد آبی پاستلی که از دکوریجات گرم و صورتی در آن بهره‌گیری شده است

 

مطلب مرتبط: نکات لازم برای انتخاب رنگ پسندیده اطاق خواب که باید بدانید!

 

- رنگ های گرم:

رنگ های گرم همانند قرمز، زرد و نارنجی، از جمله رنگ های محرکی هستند که به محیط انرژی، هیجان و شادی انتقال می دهند. اما تحقیقات ثابت کرده است که استفاده از آن ها به عنوان رنگ غالب مایه حس عصبانیت، پرخاشگری و ناآرامی می شود، بعد بهتر است این رنگ ها را با وسایل و دکوریجات وارد دکوراسیون منزلتان کنید.

 

طراحی داخلی اطاق نشیمن با حصار آجری سفید که از وسایل و دکوریجات با رنگ گرم زرد در آن بهره‌گیری شده است

 

همان طور که مطالعه کردید، در این مطلب سعی کردم که اصول و نکات مهم در دکوراسیون و طراحی درونی خانه ها را به به اتفاق تصاویر آموزش دهم. پس از این نکات کمک بگیرید و آن را در دیزاین خانتان به شغل ببرید. وانگهی اگر سوالی در این زمینه دارید، می توانید آن را از بخش تماس با ما و یا اینستاگرام سایت مدیا دکور، با من در میانی بگذارید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 74
  • بازدید سال : 326
  • بازدید کلی : 1,322