loading...
test
zahra بازدید : 43 چهارشنبه 21 خرداد 1399 نظرات (0)

آبنماهای شیشه ای

آبنماهای شیشه ای یکی از آپشن های زیبایی است که امروزه استفاده کثرت از آنها به عنوان پارتیشن در دکوراسیون درونی میشود . آبنماهای شیشه ای به علت پویایی و حرکت طبیعی آب در آنها محیط‌ را منحصر به فرد و طبیعی جلوه میدهند و دکوراسیون داخلی را بسیار شیک و بی همتا میکنند .

 

آبنماهای شیشه ای را بیشتر در فضاهای لابی برای جداکردن و پارتیشن بندی فضاهای مختلف کاربرد میکنند . که علاوه بر عملکرد فضابندی و جداکنندگی که دارند یک عنصر دکوراتیو و زیبایی شناسانه بحساب می آیند . آبنماهای شیشه ای به کالاها و اشکال مختلفی وجود دارند و مناسب با دکوراسیون داخلی مورد نظر طراحی و اجرا میشوند . یک گونه از آبنماهای شیشه ای به همانند تابلو هستند و روی حصار نصب میشوند . و همانند یک نشانه هنری میتوانند جلوه خاصی به طراحی دکوراسیون خانه شما ببخشند . نوع سایر از آبنماهای شیشه ای به چهره ایستاده و استند هستند که برای زوایای نشیمن شما گزینه ای بسیار مناسب محسوب میشوند و فضای شما را گرم و دنج میکنند .برای جلوه بهتر و زیباتر کردن آبنماهای شیشه ای میتوان از نورپردازی های ویژه برای آنها کاربرد کرد همچنین آبنماهای شیشه ای وجود دارد که به چهره موزیکال هستند  و برای فضاهای لابی و اجتماعات گزینه های عالی بحساب می آیند .

 

آبنماهای شیشه ای بیشتر برای فضاهای indoor  و یا درونی استفاده میشوند ولی میتوان از نوع های ویژه آنها برای فضاهای بیگانه و outdoor  بهره‌گیری کرد . و فضاهای خارجی و لندسکیپ بی همتا و خاصی را ایجاد کرد .

 

آسانسورهای(gold) گلد و یا طلایی

آسانسورها امروزه فقط وسیله ای برای انتقال افراد به طبقات گوناگون نیستند و جزیی از دکوراسیون کلی ساختمان بحساب می آیند . آسانسورها به این انگیزه که بدست همگی ساکنین و مدعوین یک ساختمان بهره‌گیری میشوند باید دارای زیبایی و جلوه ای خاص باشند و تعریفی شیک و لوکس از ساختمان را به مدعوین و ساکنان منتقل کنند .آسانسور های استیل ، سنگی و دارای صندلی از گزینه های لوکس و مدرنی هستند که میتوانید برای امروزین تر و لوکس تر کردن ساختمان خود استفاده کنید .

 

باغ های ژاپنی

باغ های ژاپنی نوعی از طراحی و چیدمان لندسکیپ و فضاهای بیرونی است که در آن از عناصر طبیعی به شکلی ویژه و زیبا کاربرد میشود .باغ های ژاپنی از شاخصه های سنتی معماری شرق و ژاپن محسوب میشوند و به علت زیبایی که دارند توانستند محبوبیت جهانی توسط بیاورند . در طراحی باغ های ژاپنی از عناصر طبیعی مانند گیاهان و گلهای رنگارنگ در ترکیب با عناصر دیگر مانند آبگیر های حقیر و ناچیز عمق به به اتفاق قطعه سنگ های طبیعی ، به کارگیری نرده های بامبو و پل های چوبی و سنگی از ویژگی های اصلی معماری باغ های ژاپنی است .

 

طراحی و اجرای باغ های ژاپنی به مثل یک اثر هنری و یک تابلوی نقاشی میمانند و در ریشه-بن-بیخ این باغ ها به منظور تسکین و راحتی روان و مراقبه در نزاکت مشرق بعید کاربرد میشده است . با تنها کمی قدم زدن در این باغ ها دریافتن تسکین و راحتی فراوانی میکنید . طراحان و هنرمندان باغ های ژاپنی با به کارگیری المان های طبیعی و سازه هایی که از منابع طبیعی ساخته میشوند با ذوق هنرمندانه خویش فضایی خاص و بی نمونه را طراحی و اجرا میکنند که مایه پرواز انسان به قله های آرامش و راحتی را رقم میزند .

 

باغ های ژاپنی حائز المان های مختلفی هستند که هرکدام از این المان ها معنا و مفهوم خاصی را منتقل میکنند و در ساحل هم باعث ایجاد فضای بی همتا و خاص میشوند .

 

1. سنگ : که نمادی از پایداری و ماندگاری بحساب می ایند . 2. خزه : که به هدف سرسبزی همیشگی و ابدیت آنها مکان را ماندگار و بی بدیل میکنند . 3. برکه های دارای ماهی : این برکه ها پرتو دریا ها هستند و ماهی های زنده آنها پرتو زندگی و زیبایی های جریان زندگی هستند . 4.پل ها 5. بامبوها 6.دروازه ها 7. مسیرهای پیاده 8.گیاهان خاص و گل های رنگارنگ 9. مبلمان مخصوص باغ های ژاپنی

 

فضای بازی کودک

امروزه گرد از شاخصه های اصلی و تاثیر گذار در ارزش ساختمان های مسکونی وجود فضاهای خاصی مانند فضای بازی کودکان و سالن های ورزشی است . فضای بازی کودکان به طور عمومی در لابی و طبقه همکف ساختمان های مدرن و لوکس جانمایی میشود و دارای دکوراسیون و فضایی ویژه برای بازی کودکان است که باید طراحی و اجرای آن علاوه بر زیبایی منطبق بر روانشناسی کودکان شکل بگیرد و در ضمن گونه متریال ها و وسایلی که در این محیط‌ استفاده میشود باید دارای ایمنی مناسب برای کودکان باشد .

 

رنگ های خوشحال و تسکین بخش در کنار وسایل بازی مناسب کودکان به به اتفاق کف سازی مناسب مثل موکت های نرم و یا کف سازی های ابری یک اتاق بازی زیبا و خوشحال و ایمن را برای ساختمان شما رقم میزند و ارزش ساختمان و ملک شما را تا چندین برابر بالاتر میبرد .

 

سالن های ورزشی و بازی و اجتماعات

این گونه سالن ها مدتی است که در ساختمان های لوکس استفاده میشود به همین هدف برای شاخص تر کردن و بیشتر کردن ارزش ملک باید دارای طراحی خاص و دکوراسیونی منحصر به فرد باشند .

 

سالن های سینمای 3بعدی

بخش کمی از ساختمان ها هنوز به این نوع فضاها و سالن ها مجهز هستند و داشتن یک سالن سینمای خانگی در ساختمان و لابی همتافت خویش علاوه بر با ارزش تر کردن ملک شما ، ساختمان شما را به مراتب از سایر ساختمان ها امروزین تر و لوکس تر میکند . سالن های سینمای خانگی باید به شکلی آکوستیک طراحی و اجرا شوند در ریشه-بن-بیخ این نوع از فضاها هیچ تفاوتی با سالن های سینما ندارند جز در ابعاد خود .

 

به قصد طراحی و دکوراسیون جذابتر این مکان میتوان از سقف های باریسول با طراحی های آسمان های شب استفاده کرد که فضایی ویژه و اخص را ایجاد میکنند .

 

خانه های هوشمند

شاخصه اصلی خانه های هوشمند در روبرو منزل های معمولی در این است که تمام وسایل و ابزارها برقی در منزل های هوشمند در وابستگی با هم هستند و با یک سیستم مرکزی قابلیت کنترل دارند . در منزل های هوشمند میتوان به راحتی سرمایش و گرمایش پیرامون ، میزان روشنایی ، مهار دوربین های تقسیم های گوناگون ، قفل هر گونه از درب های محیط را از هر مکانی حتی از محل کارتان مهار کرد .

 

مهمترین مزیتی که خانه های هوشمند به شما ارائه میکنند راحتی و آرامشی وصف ناپذیر است ،کنترل تمام وسایل و ابزارها برقی و توانایی زمانبندی برای هر کدام از آنها زندگی در این خانه را برای شما به تجربه ای وصف ناپذیر توام با آرامش تبدیل میکند .

 

روف گاردن

بام های سبز و یا روف گاردن ها یکتا از فضاهای لوکس و شیک در ساختمان ها و واحدهای مسکونی محسوب میشوند . بام های سبز علاوه بر زیبایی خاصی که دارند به دلیل به کارگیری مصالح تغییر ناپذیر در برابر شرایط جوی حائز هزینه های بالاتری هستند به همین انگیزه طراحی باید به گونه ای اجرا شود که بتوان از روف گاردن در تمام شرایط آب و هوایی و در طول شبانه روز استفاده کرد .

 

از مهمترین و اولین مسائلی که باید در طراحی و اجرای بام های سبز به آنها پروا کرد پوشش گیاهی است . گیاهان و گلکاری های بام به ایجاد هوایی دلپذیر و متبوع در روف گاردن شما تاثیر کثرت دارند . طراحی و اجرای یک فضای نشیمن چهار فصل برای بهره‌گیری راحت و مناسب ساکنین در تمام شرایط آب و هوایی روف گاردن شما را از سایر اقلام مانند جدا میکند . تماشای آسمان ابری و باران به همراه نوشیدن یک قهوه گرم با چشم انداز شهر لذت راستین داشتن یک روف گاردن را برای شما ایجاد میکند .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 293
  • بازدید کلی : 1,289